Intruders

by Ikhwan

Hari ni kita gerak tempur di Sabah sana. Kerah tenaga yang ada. Curah segala bakti agar tidak dihina kekebalan kita. Kita ada harga diri. Kita ada nilai kita. Kita tepis semua serangan.

Kan best kalau kita jadi sebegini juga terhadap intruders hati dan kehidupan kita. Kita kesan dan berjaga-jaga kalau ada musuh yang berani cuba masuk ke dalam hati. Ada budaya baru yang cuba menawan wilayah iman kita. Kita perkasakan benteng iman yang suci bersih nih. Kita tolak semua rundingan yang tak menguntungkan. Kebalkan diri dari segala tawaran yang mereka goda. Kawan kehidupan agar tak tergelincir dari landasan hidup Nabi Muhammad SAW. Kita perang dengan kehidupan keji dan rendah nilainya. Agar yang mulia itu tinggi.

Barulah kita pon boleh jadi hero. Hero tak semestinya menggalas bag berisi bom dan peluru sahaja. Angkat tangan pada Ilahi dan doa agar kita selamat iman dan kehidupan. Itu sudah menjadi jihad. Angkat tangan doa buat perajurit di Sabah sana, itu satu sumbangan.

Soalnya di sini, jahiliyah tangkas menyerang iman anda, mereka berharap anda menjadi seperti mereka, paling tidak pon, cukuplah sekadar I/C islam tetapi kehidupan kalian macam kami juga. Ini yang mereka nak sebenarnya.

They are the silent intruders! Beware and be ready to fight for your faith. Islam is the highest state of deen and it should be on the top stage. Islam is for life. Islam is a life. Now lets fight to be a muslim. A good one. A real one.

Lawan intruders ini!

Advertisements