Demi Ukhwah Ini, Aku Bersedia

by Ikhwan

Untuk ukhwah ini, maka aku bersiap sedia…
Aku tahu suatu hari nanti aku akan mencintaimu wahai sahabat
Aku tahu suatu hari nanti ukhwah kita kian bertambah erat

Aku yakin pada halangan yang bakal menanti
Lantas aku bersedia menghadapinya
Aku bekalkan jiwaku dengan persiapan ukhwah

Aku tahu kau tidak sempurna
Namun bukan sempurna yang aku lihat
Yang ku pandang hanya usahamu

Aku menjangka yang kau akan tersilap langkah
Maka aku bersedia lebih awal dari yang kau sangka
Mungkin nanti kata-katamu menyakitkan hatiku
Lantas aku bersedia lebih awal untuk memaafkan lekamu

Kau mungkin akan sakiti aku nanti
Aku bersedia untuk menerimanya tanpa rasa sakit sedikitpun
Air mukaku menenangkan jiwamu
Resah gelisah, ku cuba sembunyikan
Agar kau tidak rasa bersalah

Dan setiap kesalahan yang kau lakukan tidak ku mencaci
Tangan ini sedia memimpinmu
Agar kita mampu merasai ukhwah ini bersama

Duhai sahabat sekalian
Untuk cinta ini, aku keluar mencari bekalan
Suatu masa nanti ia akan menjadi keperluan

Bekal ini bukan untuk aku sahaja
Kita kongsikan bersama agar cinta tetap subur
Tumbuh dengan rendang
Menjadi teduhan orang beriman

Bukan untuk aku, bukan untuk engkau sahaja
Untuk kita dan ummah Rasul kita
Demi redhaNya yang menguasai cinta

Untuk engkau
Aku bersedia

