5 seconds!!

by Ikhwan

u wanna hide? u lost everything... u move out... u will face it...

Mata aku memandang tepat ke wajahnya… dia sedang keluar dari kereta. Ibu nya memberikan wang. Mungkin wang tersebut hendak dihantar kepada seseorang menerusi Maybank2u. Dia memandangku sambil tersenyum. 5 saat berlalu begitu sahaja. Dia berjalan memasuki bank. Kaca bank tersebut tidak menjadi penghalang untuk mata kami untuk saling merenung. Sungguh cantik wajahnya.

Dia tersenym lagi… Jelaslah bahawa Iman ku telah lemah dan hatiku dipeluk nafsu… membuatkan aku tersenyum kembali…

Dosa itu berulang lagi…

Ketika aku keseorangan bertafakur di dalam masjid, aku akan menangis memikirkan dosa yang aku ulangi… memikirkan adakah perasaan itu akan berulang lagi? andai kata ia berulang… aku pasti akan memohon ampun dari Tuhanku… Dan adakah aku akan mengulanginya lagi?

hurmmm… kecantikan mereka menawan hatiku… segala-galanya kerana cantiknya wajah mereka dan manisnya senyuman mereka… segala-galanya hanya kerana nafsu yang bertakhta dalam hatiku….

owhh… kalau tinggal sorang-sorang kat dunia ni.. susah jugak… mana aku bleh buat semua keja skali… hurrmmmmm…. ujian… ujian….

Soo… aku kena ingat slalu laaa… Di antara insan itu… Allah Maha Melihat… di antara manusia itu… ada malaikat…. dan di antara kami juga…. ada syaitan yang berusaha merantai hati kami…

Teguhkanlah Iman kami Ya Allah…..

